Facebook lucrează cu Datalogix, o companie care urmărește dacă oamenii care văd reclame pe cea mai mare rețea de socializare din lume cumpără respectivele produse, scrie Financial Times.
Până acum, Datalogix ar fi strâns date despre 70 de milioane de locuințe din SUA, corelând datele de pe cardurile de fidelitate cu datele de pe Facebook. Concret, firma a comparat adresele de e-mail folosite pentru cardurile de fidelitate de la 1.000 de magazine cu adresele de e-mail folosite pentru Facebook și a corelat conturile.
Apoi, Datalogix încearcă să afle câți dintre cei care au card de fidelitate l-au făcut după ce au văzut o reclamă pe Facebook. În urma acestei cercetări, rețeaua de socializare primește un raport din care învață cum să-și îmbunătățească tehnicile publicitare, scrie Financial Times.
Facebook recunoaște că folosește serviciile firmei Datalogix pentru a crea baze de date. Brad Smallwood, director în cadrul Facebook, a declarat că, datorită datelor furnizate de Datalogix, 70% dintre firmele care au investit un dolar în reclame pe Facebook au câștigat trei dolari înapoi.
Criticii spun că parteneriatul dintre Facebook și Datalogix ar înșela consumatorii și le-ar încălca dreptul la intimitate. Financial Times scrie că utilizatorii rețelei de socializare intră automat în studiile Datalogix, fără a se putea împotrivi acestui lucru.